-
Reklamacje
W momencie stwierdzenia wady lub niezgodności towaru z umową zakupu przysługuje Ci jako Kupującemu złożenie reklamacji. Nasza odpowiedzialność jako Sprzedawcy z tytułu rękojmi dotyczy wad fizycznych, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Kupującego lub wynikały z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Okres odpowiedzialności Sprzedawcy dotyczący niezgodności przedmiotu z umową sprzedaży wynosi 2 lata od jego wydania.
Jeżeli towar posiada gwarancję, również na jej podstawie Kupujący może złożyć reklamację. W takim przypadku odpowiedzialny jest gwarant wskazany w gwarancji, która określa zakres uprawnień Kupującego. Gwarancja nie wyłącza odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi.
Podstawa prawna związana z reklamacją Konsumenta, będącego osobą fizyczną, który nabywa towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, w związku z niezgodnością towaru z umową sprzedaży zawarta jest w szczególności w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r. (Dz. U. 2014 poz. 827) oraz w przepisach Kodeksu Cywilnego.
Sprzedawca zwolniony jest z odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady, o których wiedział Kupujący w chwili zawarcia umowy.
Reklamację należy zgłaszać na adres mailowy: biuro@jestu.sklep.pl wraz z opisem:
-
informacje o przedmiocie,
-
przesłąć fakturę zakupu,
-
rodzaj i datę wystąpienia wady, zdjęcia wady
-
żądanie dotyczące doprowadzenia do stanu zgodnego z umową (naprawa lub wymiana)
-
dane kontaktowe
Sprzedawca uzgodni z Kupującym dogodną formę dostawy wadliwego towaru. Koszt dostawy ponosi Sprzedający. Jeśli ze względu na rodzaj towaru lub sposób zamontowania dostarczenie będzie utrudnione wówczas Kupujący jest obowiązany udostępnić towar w miejscu, w którym się znajduje.
Kupujący obowiązany jest w odpowiedni sposób zabezpieczyć zwracany towar, żeby uchronić go przed uszkodzeniem w trakcie transportu. W przypadku niewłaściwego zabezpieczenia towaru i uszkodzenia go w trakcie transportu towar nie podlega zwrotowi/reklamacji.
Kupujący obowiązany jest w obecności przewoźnika sprawdzić stan przesyłki podczas odbioru. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki (np. zerwane taśmy, uszkodzone opakowanie) należy sporządzić protokół szkody podpisany przez przewoźnika i odbiorcę oraz niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
Zgodnie z art 558 § 1 Kodeksu Cywilnego rękojmia za zakupiony towar dla Kupującego, który nie jest konsumentem jest wyłączona. Odpowiedzialność za towar zostaje przeniesiony na Kupującego w momencie przekazania przesyłki przewoźnikowi.
Wiecej informacji nt. reklamacji i zwrotów znajduje się w Regulaminie